Річківська громада

Сумська область, Сумський район

Завдання ІІ етапу ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Дата: 16.11.2020 09:41
Кількість переглядів: 57

КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 

Завдання ІІ етапу

ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 

БАЖАЄМО УСПІХУ!

11 клас

 

Поміркуйте над такими словами Дмитра Донцова: «Про Шевченка треба нині не на святах промовляти, а кричати на вуличних перехрестях. Щоб як дзвін тривоги калатало його слово!»

У публіцистичному стилі напишіть твір-роздум «Ідея національної борні у творчості Тараса Шевченка».

Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з творів
Т. Шевченка
, історичними фактами або випадками з життя митця.

У тексті твору використайте цитати із різних творів Т. Шевченка (мінімум 4 цитати з 4 творів); риторичні поширені звертання (2); антитезу (1); метонімію (1); складнопідрядні речення з підрядними допустовими та наслідковими (по 1). Підкресліть відповідні конструкції.

 

22 бали

 

 

 

 

КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 

Завдання ІІ етапу

ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 

БАЖАЄМО УСПІХУ!

10 клас

 

Тарас Шевченко, проживаючи в Петербурзі, одягав одночасно модний міський костюм і селянську смушкову шапку з кожухом, що шокувало салонну публіку, адже поєднувати одяг різних станів не було прийнято. Як ви думаєте, що хотів продемонструвати письменник своїм сучасникам?

Напишіть твір-роздум на тему «Естетика традиційного українського одягу як вияв національної самосвідомості Тараса Шевченка».

Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з поетичних і малярських творів Т. Шевченка (назвіть твір, художній образ із нього), історичними фактами або випадками з життя митця.

У тексті твору використайте цитати із різних творів Т. Шевченка (мінімум 4 цитати з 4 творів); риторичні питання (2); прикладку (1);
перифразу (1); дієприкметниковий і дієприслівниковий звороти (по 1). Підкресліть відповідні конструкції. 

 

22 бали

 

 

 

КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 

Завдання ІІ етапу

ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 

БАЖАЄМО УСПІХУ!

 

9 клас

 

Напишіть твір-роздум «З затиснутими п’ястуками ліг він в домовину (Микита Сріблянський)», у якому дайте відповідь на запитання: які проблеми українців найбільше тривожили Тараса Шевченка в останні роки його життя? Який вихід пропонував Великий Поет уярмленому народові?

Сформулюйте власний погляд на означену проблему, наведіть два-три переконливі аргументи. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з творів Т. Шевченка (назвіть твір, художній образ із нього), історичними фактами.

У тексті твору використайте цитати із різних творів Т. Шевченка (мінімум 2 цитати з 2 творів); риторичні звертання (2); однорідні члени речення з узагальнювальним словом (1); порівняння (1); відокремлені додатки й означення (по 1). Підкресліть відповідні конструкції. 

 

20 балів

 

 

 

 

 

КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 

Завдання ІІ етапу

ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 

БАЖАЄМО УСПІХУ!

 

8 клас

 

У «Щоденнику» Тарас Шевченко писав: «О, моя бідна, моя прекрасна батьківщино! Чи скоро я буду дихати твоїм живущим, солодким повітрям?». Відірваний від отчої землі поет невимовно тужив за нею.

Напишіть твір-роздум про Україну як благословенний край митця.

У творі назвіть відомі вам міста і села Сумщини, де вдалося побувати Т. Шевченкові (щонайменше 2); укажіть ті натхненні місця, які митець описав у своїй творчості.

У тексті використайте й підкресліть однорідні підмети та присудки.

Уведіть у текст риторичне запитання (підкресліть його в тексті). Використайте цитати (не менше 2) із творів Т. Шевченка.

 

17 балів

 

 

 

КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 

Завдання ІІ етапу

ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 

БАЖАЄМО УСПІХУ!

7 клас

 

На Сумщині багато міст і сіл, пов’язаних з іменем Великого Кобзаря. Ми горді тим, що геніальний поет українського народу, подорожуючи Україною, побував і на  Сумщині, мав тісні творчі зв’язки з нашим краєм, із його людьми.

«Зупиніться» біля пам’ятника
Т. Шевченкові в м. Суми, наведіть не менше 2 аргументів щодо потреби кожного українця побувати в цьому місці.

Напишіть листа своєму інтернет-другові, у якому опишіть цей пам’ятник.

У тексті свого твору використовуйте епітети, порівняння, синоніми, омоніми. Підкресліть їх у тексті.

16 балів

 

 

 

КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 

Завдання ІІ етапу

ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 

БАЖАЄМО УСПІХУ!

 

6 клас

 

«Шевченко – це той, хто живе в кожному з нас. Він – як сама душа нашого народу, правдива і щира…» (Олесь Гончар).

Напишіть пригодницьке оповідання, узявши за основу біографічні факти чи епізоди із життя Т. Шевченка. Дайте твору назву.

В оповіданні використайте прості речення, ускладнені поширеними звертаннями (2). Уведіть у речення 2 доречні фразеологізми. Звертання та фразеологізми підкресліть однією лінією.

 

16 балів

 

 

КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 

Завдання ІІ етапу

ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської

та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 

БАЖАЄМО УСПІХУ!

5 клас

 

Тарас Шевченко в повісті «Мандрівка з приємністю та й не без моралі» писав: «Обрій для мене має, не скажу принадність, але якусь чарівність. Мені завжди кортить вийти за нього й подивитись, що там за ним ховається».

Напишіть твір-мініатюру на тему «Що ховається за обрієм».

У творі використайте однорідні підмети, додатки, означення та обставини. Підкресліть їх у тексті як члени речення.

 

16 балів


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь