Рекомендації Сумської ОДА "Про торговельне обслуговування населення в умовах карантину"
Рекомендації для закладів роздрібної торгівлі на період карантину
Керівники/власники, посадові особи закладів роздрібної торгівлі продуктами харчування, пальним, засобами гігієни, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, засобами зв’язку, провадження банківської і страхової діяльності незалежно від їх підпорядкування і форми власності, мають вжити низку профілактичних та протиепідемічних заходів для недопущення виникнення та поширення випадків захворювання на гостру респіраторну хворобу COVID-19:
• забезпечити наявність споживачів у торгівельному приміщенні із розрахунку 1 відвідувач на 10 кв. метрів площі торговельного (операційного) залу та заходи щодо дотримання санітарних норм, зокрема, інформувати відвідувачів про доцільність знаходження у торгівельних приміщеннях у засобах індивідуального захисту (медичних масках);
• забезпечити дотримання відстані не менше 1,5 метра між відвідувачами із встановлення спеціальних позначок (відміток, ліній тощо), які очікують дозволу на вхід до торгівельних приміщень та у чергах до кас;
• не здійснювати продаж незахищених продуктів харчування (дозволяти до продажу лише фасовані продукти та продукти в упаковці виробника);
• проводити роз’яснювальну роботу з персоналом щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів серед працівників;
• забезпечити працівників, які мають найбільший контакт із відвідувачами, засобами індивідуального захисту (з розрахунку 1 медична маска на 3 години роботи на особу та 1 флакон (100 мл) спиртовмісного антисептика на 1 особу на зміну (до 12 годин), захисними рукавичками, провести відповідне навчання з використання та знешкодження відпрацьованих масок, серветок, рукавичок та встановити відповідний контроль за дотриманням правил;
• забезпечити дотримання дистанції працівниками, які мають найбільший контакт із відвідувачами, на відстань як мінімум 1,5 метра, або встановити захисні екрани для захисту працівників;
• збільшити кратність (не рідше 2-х разів на добу) проведення дезінфекційних заходів (вологі прибирання з використанням дезінфікуючих засобів у приміщеннях, особливо в місцях найбільшого контакту з поверхнями – ручки дверей, стійки, торговельне обладнання, місця сидіння, раковини, тощо);
• дотримуватися нормативних показників мікроклімату, температури, вологості повітря та проводити наскрізне провітрювання приміщень;
• забезпечити проведення щоденної термометрії всіх працівників, не допускати до роботи осіб із ознаками інфекційного захворювання, проводити знезараження термометрів 70% розчином спирту;
• виділити приміщення для тимчасової ізоляції осіб із ознаками захворювання на гострі респіраторні інфекційні захворювання;
• у разі виявлення працівника з ознаками респіраторного інфекційного захворювання вжити заходів для його ізоляції від здорових осіб та негайно повідомити про цей випадок заклад охорони здоров’я;
• забезпечити необхідні умови для дотримання працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило, антисептики, одноразові рушники, серветки, контейнери для їх утилізації тощо);
• забезпечити заклади необхідними засобами та обладнанням (термометрами, бактерицидними опромінювачами, які можуть працювати в присутності людини, дезінфекційними та антисептичними засобами, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту тощо).
• забезпечити наявність у доступному для споживачів місці спиртовмісних антисептиків для вільного і безкоштовного використання персоналом та відвідувачами.